2022年11月2日 星期三

Back to The Music 英文詩歌推介【See the Stars】—繁星共證

 

Back To The Music 2022821 Facebook 專頁已發佈新歌【See the Stars】。每當凝望夜空,月兒高掛,繁星襯映,你會否想到星宿的設計與創造,背後其實是隱藏著一段既甜蜜又浪漫的愛情故事呢?


內容簡述

月光下,主耶穌牽著新婦的手,二人堅定又溫柔地對望,說:「我願意!」。這段愛的歷練,甜酸苦辣皆有之,幕幕回憶,卻教人甘之如飴。獨屬主耶穌與新婦的愛情,見證了何謂「眾水不能熄滅,大水也不能淹沒」,將傳頌至永遠!


【See the Stars】

🎵Song Lyrics🎵

A1:
The stars recite our love
Every shining wonder
They beam with adoration
The celebration’s just begun
繁星敍述我倆愛情
每顆閃爍奇觀
在愛慕中照耀
慶典剛開始

They come together one by one
From every city every town
I’ll take you by the hand
As we stroll down the stands
In front of all our friends
賓客紛至沓來
來自各城各鎮
我會牽著你手
漫步在看台上
在眾摯友面前

B1:
See the stars?
They’re smiling down at us
It’s so romantic ‘cause it’s a mystery
That’s centuries-old, that nobody knows,
望見繁星了嗎?
星辰向我倆微笑
浪漫至極 皆因古謎
歷世歷代 無人知曉

Until now, it’s time for the great reveal
It is the story of love, of our love
It’s perfect to me, as sweet as love can be
時機成熟 此刻揭盅
愛情故事 彼此的愛
天作之合 濃情蜜意

A2:
(B: The moon in front of us)
(G: the moon in front of us)
(B: For us, Orion stops his hunt)
(G: He stops his hunt)
(B: The roses red and white )
*Boy Girl together
Just like love, at first sight,
They’re blooming in the night
(明月在你我面前)
(明月在你我面前)
(為了我倆 獵戶座歇息狩獵)
(他歇息狩獵)
(紅白玫瑰)
猶如一見鍾情
在暮夜綻放

B2.2: *Boy Girl together
See the stars?
They’ve waited so long for us
To play the music of love, of our love
For you and for me, a dazzling symphony
望見繁星了嗎?
星辰守候你我多時
來合奏愛歌 彼此的愛
為我倆交織一闋耀眼交響曲

B3.1: *Boy Girl together
See the stars?
They merely exist for us
The shining night sky reflects our royalty
Our glorious love, how we’re meant to be
望見繁星了嗎?
只為你我存在
閃爍夜空映照我倆君尊
榮耀愛情 你我本應如此

Bridge

B3.2:
All around the prophecy is fulfilled
It speaks the language of love, of our love
Oh it’s plain to see, how much you mean to me
預言全然應驗
講說愛的語言 我倆愛情
啊 有目共睹 你對我多重要

LP: *Boy Girl together
So now you can see, how much you mean to me
如今可見 你對我多重要

Aidan的分享
【See the Stars】 創作意境

相信,無論男女都必定想像過,自己那童話般的夢幻婚禮。那麼,你有沒有想像過,主耶穌迎娶新婦的一幕,將是多麼奇幻而壯麗呢?這首歌的故事,是一位位賓客來到羔羊婚筵,恭賀這對千古預定的新人,有情人終成眷屬。在銀月和眾星共證下,主耶穌溫柔地握著新婦的手,慢慢套上婚戒。

於新郎主耶穌眼中,新婦全然美麗、毫無瑕疵,她的價值遠勝一切,是渾然天成散發無比光華的珍珠,世間一切也不足對比。「妳看看~」主耶穌牽著新婦漫步星際,為新婦揭示漫天繁星背後,其實,述說著一個個,祂與新婦間動人的愛情故事。諸天眾星為新人奏響甜蜜愛章,歌頌二人共譜的浪漫戀曲,樂聲不息,永恆迴盪於天際間。

一起來 Follow 「Back To The Music」的YouTube 和Facebook 吧!讓你每星期第一時間享受最新作品!

Facebook:https://www.facebook.com/Back-To-The-Music-113965263802955
Youtube:https://youtube.com/channel/UCCiBnrJjlfUGgMwjx2RWgkA
Twitter:https://twitter.com/Backtothemusic7
Instagram:https://www.instagram.com/back_to_the_music_/

資料來源:
Riverflowing2012:Back to The Music 英文詩歌推介【See the Stars】—繁星共證


沒有留言:

張貼留言