2023年1月2日 星期一

Back to The Music 英文詩歌推介【Overwhelming Peace】—超然的平安

 

Back To The Music 20221127 Facebook 專頁已發佈新歌【Overwhelming Peace】。神的同在,神的觸摸,是一種怎樣的感覺?這是一種十分奇妙、難以言喻,內心會感到一份超然的平安感。你,經歷過未呢?今天,你可以打開自己的內心,藉著唱者兼填詞人Aidan的詩歌,細味品嚐一下。

Aidan
「聖靈的探訪,是溫柔的、安靜的,輕輕的觸摸,讓厚厚的愛與平安包裹我們。
我願意放下所把持的一切,靜聽祢的聲音、順服祢的帶領。」



【Overwhelming Peace】

🎵Song Lyrics🎵
A1:

There is an overwhelming peace here tonight
今夜 這裡充滿超然的平安

It makes me wonder where it’s been all my life
讓我不禁想到,這是一生中不曾遇見過的

Despite the unfamiliar accents and odd city lights
儘管沿途佈滿不熟悉的言語和奇異的燈光

I feel like I can stand here all night
我仍感到我能徹夜在此等候

Deep down, I know what I have done isn’t right
內心深處 自知所做的不對

I’ve gotta lay it down, my hopes and my childish pride
我須捨棄年少的夢想與輕狂

Though I have walked alone, from now on, I’ll confide
縱孤身上路 從今以後會向祢傾訴

Your presence I’ll rely on so I’ll survive
祢的同在 是我依靠 使我存活

B1:
Life is short, don’t let it just slip away
人生短暫 別讓它白白溜走

But in between, a secret in plain sight
在兩者之間 潛藏著顯而易見的秘密
There’s an overwhelming peace that loves me so deep
有一種超然平安 深深愛著我

Never lets me go, never retreats
從不撇下我 永不退縮

Goes over the hills and into the streams
越過高山 進入溪流

to those who listen gently, it speaks
向那些溫柔的聆聽者說話

And it sometimes makes me cry but helps me believe
時而使我哭泣 更使信心堅穩

There’s a reason for every season
天下萬務都有定時

How blessed am I ’cause it’s one of a kind
因我是獨特的創造 我幸福滿滿

The overwhelming peace deep inside
有一種超然平安 在我心深處

Is with me tonight
今夜 祢與我同在

A2:
There is an overwhelming peace I adore
有一種超然平安 是我所愛慕

And like a timely wave that washes ashore
猶如適時波浪拍岸

So warm and tender I can’t simply refuse anymore
溫暖細膩 無法抗拒

His voice reminds me forevermore
(tenor: forevermore)
祂的慈聲 永遠喚醒著我
(男高音:永遠)

Like fifty angels guarding every door
恍如五十個天使守衛每一扇門

No irritation is permitted to enter these walls
任何憤怒 不得跳過牆垣

Forever it will harbor a place in my mind
在心中永久佔據

No matter where I am, I’ll always recall
無論身處何方 我會銘記於心

B2:

Life is short, don’t let it just slip away
人生短暫 別讓它白白溜走

But when God speaks, will you be still,
obey?
當神說話 你會安靜、順服嗎?


C2:
There’s an overwhelming peace that loves me so deep
有一種超然平安 深愛著我

More than anything I’ve ever dreamed
超過所想所求

The next thing I know, I’m down on my knees
僅知要屈膝跪下

With grateful tears adorning my cheeks
感恩淚流滿臉頰

When the sorrow in my heart refuses to leave
當心中悲傷揮之不去

God fulfills it all, every need
神成就一切 滿足每個需要

Your guidance each day is what makes it complete
祢每天引導 邁向完全

I’ll hold on to You, follow Your lead
我會抓緊祢 跟隨祢帶領

Remember Your peace
永不忘記祢的平安

LP:
Your guidance each day is what makes it complete
祢每天引導 邁向完全

I’ll hold on to You, follow Your lead
我會抓緊祢 跟隨祢帶領

Remember Your peace
永不忘記祢的平安

Aidan的分享
【Overwhelming Peace】創作意境

2019年6月,就在我與西爸(西緬策略家)及 Uncle Vessel(吳志雄弟兄),於國內旅遊期間。某日晚上,我忽然感到一份特別的平安,及聖靈溫柔的觸摸。這成為我極大的提醒,與愛神的人一起,是何等美好,亦觸動我想翻譯中文錫安新歌1612. 《是祢施恩拯救我》。當我聆聽著這首歌,我感受到聖靈的暖流蔓延全身,祂的同在是多麼的溫柔,是多麼夢幻和甜蜜的感覺。

其實,與聖靈相交的鑰匙,一點也不複雜,只要我們張開雙手歡迎祂,並且順服和接受便可以了。當溫柔的聖靈來到,祂會給予指引,卻從不強逼人。若我們想得到聖靈的引導,就要謹記,每當祂給予我們的意念,超越了自己原有的想法時,我們就要放下自己,接受祂的提議。如此,聖靈就可以帶領我們。相信,每位聆聽這首歌的朋友,也會如我一樣,每天預備好,去接受聖靈溫柔的帶領。

生活,有時總會遇到一些繁瑣或感到無助的事情,使我們感到乏力與不安。然而,這個時候,我們的內心,其實就正正告訴我們真正需要的,就是神的同在所帶來的超然平安。因為,這超然的平安會加給我們力量,勝過面前每一個難題和困境,滿足我們一切的需要。

一起來 Follow 「Back To The Music」的YouTube 和Facebook 吧!讓你每星期第一時間享受最新作品!

Facebook:https://www.facebook.com/Back-To-The-Music-113965263802955
Youtube:https://youtube.com/channel/UCCiBnrJjlfUGgMwjx2RWgkA
Twitter:https://twitter.com/Backtothemusic7
Instagram:https://www.instagram.com/back_to_the_music_/

資料來源:
Riverflowing2012:Back to The Music 英文詩歌推介【Overwhelming Peace】—超然的平安


沒有留言:

張貼留言