2023年2月27日 星期一

Back to The Music 英文詩歌推介【Remember, Father】—回憶父親


Back To The Music 2023129 Facebook 專頁已發佈新歌。今次MV的內容,是關於唱者兼填詞人Aidan,當他長大後,作為兒子的身份,感激父親從小到大的栽培和悉心的教導,並從成長的過程中回憶與父親的種種點滴。

Aidan
「我摯愛的爸爸,您每一句話,我也牢記於心,願我能成為您引以為傲的兒子!」


【Remember, Father】

🎵Song Lyrics🎵

Remember father, you said to me one day
記得 某日父親你對我說

You ruffled through my hairs and said
你撫揉我髮絲細語

Things that seem simple right now
現在那些平凡瑣事

Won’t always stay the same
不會一成不變


Remember father, you’d smile at me and say
記得 父親你笑著向我說

Enjoy the little things your way
享受生活每個小確幸

Friendships and memories you make
每份友誼 每段回憶

Don’t throw them all away
不要拋諸腦後

For we are family, our roots run deep
因為我們是一家人 源遠流長

Near, far, or in between
無遠弗屆

Always I’ll remember your words
你的說話 銘記於心

Everything you’ve taught me sets me free
你的教導 使我自由

Remember father, you loved to say my name
記得 父親你愛呼喚我名字

So precious in your hall of fame
在你的名人堂裏如此珍貴

Inspired me to be strong
你激勵我變得堅強

You set my heart aflame
你燃亮我熾熱心志

For we are family, love you so much
因為我們是一家人 深深愛著你

Grateful for all you’ve done
感激你所做的一切

Countless are your actions of love
數不盡你愛的行動

Every sacrifice you’ve made for us
你為這家所作的每次犧牲


For we are family, my very own
因為我們是一家人 我獨一無二的

Yes we are family, I so adore
是的 我們是一家人 我珍而重之

Jesus our all in all,
耶穌我們的一切

Precious are the memories we created as we served our Lord
同心事奉主的回憶 彌足珍貴

We created as we served our Lord
同心事奉主的回憶


Remember father, my heart you’d point and say
記得 父親你曾指引並囑咐我

Don’t run away, embrace the pain
不要逃避 擁抱傷痛

When all seems hopeless, believe,
萬事看似無望之際 請相信

the Lord will make a way
主會開路

Aidan的分享
【Remember, Father】創作意境

這首歌是與BTTM 【Son】相配的歌曲。【Son】是關於父親在兒子的成長過程中,內裡對兒子有無窮的心聲。而這首【Remember, Father】,則是關於兒子長大後,回憶起父親對他一直的教導,成為他的引路明燈。當然,這對父子角色,就是爸爸和我。

於我的長大過程裡,感激爸爸對我的悉心栽種,塑造我擁有他和父神的形像。因此,我一生也會珍惜和應用爸爸的教導,藉著不斷成長,向爸爸報恩。當【Son】和【Remember, Father】,這兩首歌連著一起聽時,便好像《Project Pegasus》那樣,是一場父子深情隔空對話。

一起來 Follow 「Back To The Music」的YouTube 和Facebook 吧!讓你每星期第一時間享受最新作品!

Facebook:https://www.facebook.com/Back-To-The-Music-113965263802955
Youtube:https://youtube.com/channel/UCCiBnrJjlfUGgMwjx2RWgkA
Twitter:https://twitter.com/Backtothemusic7
Instagram:https://www.instagram.com/back_to_the_music_/

資料來源:
Riverflowing2012:Back to The Music 英文詩歌推介【Remember, Father】—回憶父親


沒有留言:

張貼留言