2023年2月5日 星期日

Back to The Music 英文詩歌推介【Son】—我兒


 Back to The Music 202318 Facebook 專頁已發佈的新歌【Son】。今次唱者兼填詞人Aidan,會以父親的角度去看兒子怎樣的成長,從中父親如何幫助、支持和保護兒子,成為他成長的動力。就好比神看待我們為兒子般,看到我們在信仰上成長,使祂引以為傲。

Aidan
「父子之間的愛,豈能用言語盡錄。父領兒一生敬畏、遵行主話;兒願隨父訓誨而行。一切從心,我父的愛!」


【Son】

🎵Song Lyrics🎵
Son, someday you’ll know that you’re the only one
我兒 他朝你會知曉你是唯一

I’ll never tire holding right between my arms
我永不困倦擁你入懷

For you I will be strong, shelter from the storm
為你而變得堅強 作你的避風港

Love so mysterious and divine
愛是多麼奧秘神聖

Warming this weathered heart of mine
暖透我那飽經風霜的心

It’s as warm as sunshine
猶如和煦

Love so amazing all the time
愛總是多麼奇妙

Never can bear to see you cry
永遠不忍目睹你哭泣

Holding you tight
只願抱緊你

Pray, that you will listen to the words I speak
祈求 你會細聽我說話

For I can show you how to climb the highest peak
因我能教你攀上巔峰

No matter what you seek
無論你尋求甚麼

God is all you need
唯獨神是你所需


No matter how apart we are
無論我倆相距多遠

Still I’ll hold you in my heart forever
我永遠將你惦記心上

I’ll erase every wound and scar
抹去每道傷痕

No matter where you are
不管你身處何方

I’ll watch you like the evening star
猶如夜星守望你

Smiling proudly, watching you grow up afar
欣然遠望你長大

In you I am remembered
我被你銘記於心

Will be loved, though we’re miles apart
被你所愛 縱我倆相隔千里


Words, redirected history
說話 改寫歷史

Caused dynasties to rise and fall
改朝換代

Changed our lives completely
徹底改變人生

Words, shaping everything you see
說話 塑造目之所及

Gave us our sweetest memories
賦予我倆美好回憶

Clinging to me
縈繞心頭


Son, please listen to what I’m about to speak
我兒 請細聽我的說話

I’ve lived a life that’s fuller than you’ve ever dreamed
我活出遠超你想像的豐盛生命

Because you’re so unique, if you just believe
因你是多麼獨特 你只管相信


No matter how apart we are
無論我倆相距多遠

I will always be your light and mentor
我總會作你的真光和導師

And forever you’ll be the one
你永遠是唯一

That’s lighting up my heart
那照亮我心坎的人

Keep shining on, my superstar
發光發亮吧 我的超級巨星

Cheer you on as you live up to all you are
為你打氣 你必活出定命

Whenever you are weary, lift your eyes
疲倦時 抬頭仰望

Trust the Lord your God
信靠主 你的神


My words will keep you safe and sound
我的說話 必保守你安然無恙

It shall be your light, your mighty tower
必作你的真光 你堅固的防塔

May you cherish them as your own
願你珍而重之

And grant you strength and power
藉此獲取力量權能

My words will keep you safe from harm
我的說話 必保守你免受傷害

Trust and walk inside this memory lane of ours
儘管相信 踏進我倆的回憶長廊

It is the best that I can give to you
這是我給你最好的饋贈

Anywhere you are
無論你身處何方

Proud of you, my son
我兒 你讓我引以為傲

Aidan的分享
【Son】創作意境

今次填詞靈感,來自主日崇拜中,觀賞了 ZNS 1596.《神真愛繫在我心內》MV 後,再看見梓龍(教會弟兄)與他兒子玩耍。此情此境,令我深深觸動,並驀然回想:「於我長大期間,爸爸對於我的成長,內心究竟有何感受和心聲呢?」

我嘗試站在爸爸的角度,回顧我過往的成長歷程,憶起爸爸給我的無數指引和方向,於是,開始在歌詞裡填下爸爸的心聲!所以,BTTM 1596【Son】歌詞所寫的,是爸爸每天看著兒子的成長 ,一些埋藏於心底的說話。即使父親知道,兒子尚年幼,暫時仍聽不明白自己所說的,但這些心聲,仍是日復日無窮盡地湧現!就好比父神默默觀察著我們的成長,心底也埋藏了一句又一句,溫馨甜蜜的話兒。透過 1596【Son】這首歌,希望各位能全面感受到,父親對兒子的愛!

一起來 Follow 「Back To The Music」的YouTube 和Facebook 吧!讓你每星期第一時間享受最新作品!

Facebook:https://www.facebook.com/Back-To-The-Music-113965263802955
Youtube:https://youtube.com/channel/UCCiBnrJjlfUGgMwjx2RWgkA
Twitter:https://twitter.com/Backtothemusic7
Instagram:https://www.instagram.com/back_to_the_music_/

資料來源:
Riverflowing2012:Back to The Music 英文詩歌推介【Son】—我兒


沒有留言:

張貼留言