2022年8月16日 星期二

Back to The Music 英文詩歌推介【Take a Look Outside】—放眼看世界

 

Back To The Music 2022522 Facebook 專頁已發佈的新歌【Take a Look Outside】。唱者兼填詞人AidanMV中提及到,現時當前的世界被沒完沒了的疫情和無情不斷的戰火覆蓋彌漫,到處皆落入無助、紛亂和驚恐之中,而全世界多國都控制不了現況,盡是束手無策、放任不管。到底,世人還有得救的盼望嗎?還能過著平安度日的生活嗎?

  「縱世界動盪,我們卻安享神的保護和帶領。」


【Take a Look Outside】

🎵Song Lyrics🎵

A1:
Hopefulness a fleeting angel
One blink and you will miss it
Like a phoenix that rises and returns to dust
It won’t ever be enough
希望如天使一晃而過 眨眼便錯過
仿似鳳凰重生後歸於塵土
永不足夠

B1:
I miss the smile on your face
To eat and shop at our favorite place
惦記你臉上笑容
在彼此喜愛之處用膳購物

C1:
I take a look outside
And I can’t find
Signs of life outside in the pouring rain
When will it end?
There’s so much we don’t understand
I just want another day of sun
Oo-oo-oo-ooh
Can I ever breathe fresh air into my lungs
我看看外面
找不到
傾盆大雨中可有朝氣
何時休止?
太多事情想不通
只想再一天抱擁陽光
嗚~
我可否吸一口新鮮空氣

A2:
Shouts of war, a deadly virus
There goes my peace and quiet
Every time that I sleep, the nightmares start again
Cruelly driving me insane
戰爭吼叫 致命病毒
侵擾我平靜安寧
每次睡覺 惡夢周而復始
殘酷地把我逼瘋

B2:
The ones we lost on our way
Remind me why I can’t turn away
沿途失去的一切
提醒我何以不能轉身離去

C2:
So take a look outside
And say good night
To a town that’s flooded with eerie cries
It never ends,
Painful nights of endless torment
People out there need a hand to hold
Oo-oo-oo-ooh
Tell them it will be okay, give them hope
所以到外面看看
說聲晚安
向充斥詭異喊聲的小鎮
沒完沒了
無盡折磨的苦痛夜晚
他們需要人伸出援手
嗚~
告知一切安好 燃點希望

Oo-oo-oo-ooh
嗚~

D1:
Whenever we fall down, and we can’t get back up
We put to test how deep is our love
每當你我摔倒 爬不起來
便考驗彼此的愛多深厚

C3:
Cause it’s a brand new way
To start the day
Giving back instead of demanding more
I know, I know
Things can seem so dark and dreary
But we also can’t ignore
因這是全新方式
展開嶄新一天
回饋而非要求更多
我知道 我知道
萬物似乎幽暗陰鬱
但你我不能視若無睹

C4:
When trouble keeps on knocking at our doors
We can choose to cower or stand up tall
I know this year’s not what we imagined to be
Every twist and turn is made for us
當煩惱不斷敲門
可選擇畏縮或挺身而出
我知道今年未如理想
迂迴曲折皆為你我而設

Yes made for us
To inspire in our hearts
Something precious
對 為你我而設
在你我內心激發
無價之寶

LP:
Something precious
無價之寶

Something precious
無價之寶

Aidan 的分享
【Take a Look Outside】創作意境

“Take a Look Outside”
大家一起來看,世界在發生何事呢?

這歌的旋律,來自錫安新歌1733,是我為媽媽創作的生日歌。我當時的創作靈感是甚麼呢?當時,我想表達內心的感觸,在神對錫安涓滴不漏的帶領和遮蓋下,縱然外面的世界,滿是疫情的恐慌和打仗的風聲,我卻得以安在神的家中,隔岸觀火,就如觀看電影般,完全置身事外。

於原裝歌曲中,我單純地想多謝媽媽的栽培,給我一個溫馨、能安然恬適的家,為我隔絕外界的一切紛亂和侵擾。當我在 Back To The Music,再次為這歌填新詞時,我希望延續這份觸動。而 MV 的主角,卻換了烏克蘭的難民,事實上,不單是他們,甚至是全地裡沒有身受戰亂,卻於心靈上因各種原因成了難民,迷失了方向、活在深切絕望中,每天惶惶不可終日的人!

縱然遍地驚惶、萬民流離失所,但錫安的弟兄姊妹,在日華牧師的恩膏遮蓋下,仍安享神的家超自然保護、帶領和同在。就讓我們一同為此而感恩!同時,聽到這首歌的你,即使並非錫安一員,但不論你身處於世界任何角落,亦能藉此歌,感受錫安的信仰,得著神家中的愛,以及安慰與恩眷。

當聽完整部MV,小編回看近兩年多的疫情和烏俄戰事,以及歐美多國對此作出制裁的舉止,不禁想到很多人都活在無助又無情的光景中,對將來也會感到一絲絕望或一片灰暗。然而,Aidan 卻提供了答案給我們,就是只有認識錫安的信仰,活在神的恩膏遮蓋下,才能得到神超自然的保護和帶領,以及神的救恩。

一起來 Follow 「Back To The Music」的YouTube 和Facebook 吧!讓你每星期第一時間享受最新作品!

Facebook:https://www.facebook.com/Back-To-The-Music-113965263802955
Youtube:https://youtube.com/channel/UCCiBnrJjlfUGgMwjx2RWgkA
Twitter:https://twitter.com/Backtothemusic7
Instagram:https://www.instagram.com/back_to_the_music_/

資料來源:
Riverflowing2012:Back to The Music 英文詩歌推介【Take a Look Outside】—放眼看世界


沒有留言:

張貼留言