2022年7月21日 星期四

Back to The Music 英文詩歌推介【Part of Me】—你是我的一部份

 

 Back To The Music 2022417 Facebook 專頁已發佈的新歌【Part of Me】。這部MV是唱者兼填詞人Aidan為到他的媽媽生日而填寫的。內容環繞著Aidan自小被栽種與教導,擁有和承傳了媽媽的優質美好性格,使他在人生和信仰上得著極大的幫助!

「多謝您的照顧和榜樣,盼跟您與爸爸一起跑完天國的路。」


【Part of Me】

🎵Song Lyrics🎵

A1:
Family where life begins and love never ends, it never ends
Like a tree, the flowers bloom and the branches extend
Look how they bend
家 生命起始 愛不止息 永沒止息
如樹上鮮花盛開 枝椏延展
仰望枝條低垂

B1:
Faster and faster and faster it goes
Deeper and deeper and deeper it flows
Love that’s inside our hearts thicker than water
Stronger than the blood inside our veins
You are my everything
越長越快 越來越快
越流越深 越來越深
愛藏於心 比水更濃
藏於身 比血更強
你是我一切

C1:
I’m gonna love you
I’m gonna learn from you
I will remember the lessons you told
我會愛你
學效於你
緊記你的訓誨

No matter where I go you’re always part of
Part of me, you’re a part of me
And I’m a part, yes a part, part of you always
A smile on your face
不管我往何方 你總是一部分
我一部分 你是我一部分
而我是一部分 對 總是你一部分
你臉上笑容

A2:
Family like starlight guiding me home again, back home again
Showing me the strength and wisdom that I have inside
Don’t have to hide
家 如星光再引導我回家 再回家
展示我潛藏的力量智慧
無須隱藏

B2:
Little by little by little it grows
Brighter and brighter and brighter it glows
When all is said and done we have each other
Arrogance and egos fly away
You give me courage to sing
逐漸逐漸長大
越發越亮 越來越亮
當塵埃落定 我們擁有彼此
傲慢自負遠飛
你給我勇氣高歌

C2:
‘Cause I’m looking at you
I’m running after you
I will remember the blessings you wrote
No matter what I do you’re always part of
因我仰望著你
追隨著你
緊記你寫下的祝福
不管我做甚麼 你總是一部分

C3:
Yes I wanna be you
I’m taking after you
There’s no one else quite as fearless and true
是 我願成為你
我在仿效你
沒有他人這般無畏真誠

And as I’m growing older I will still be your boy
You’re always
Part of me, yes a part of me
And I’m a part, part of you, ever and always
For all of my days
當我長大 仍是你的兒子
你總是
我一部分 對 我一部分
我是一部分 你一部分 永永遠遠
在我有生之年

LP:
Part of me, you’re a part of me
And I’m a part, part of you, now and forever
I’ll always be
There
我一部分 你是我一部分
我是一部分 你一部分 從今以後
我永遠都在
那裏

Aidan的分享
【Part of Me】創作意境

“Part of me, you’re a part of me”
神的創造真奇妙!兒女長大後,有些會更像爸爸,有些則更像媽媽!從小,無論是樣貌、思維、情緒的敏銳上,很多人也說我跟爸爸非常相似。但另一方面,我很喜歡與人交流,喜愛表達自己,好像西人的性格,這一點卻跟媽媽非常相似!因著爸爸的身份,不只是我,每位弟兄姊妹也非常尊崇他。所以我經常會跟身邊的人讚嘆和感激,將我創造得如此像爸爸。讓我有效法對象和成長目標!

感恩,我能被爸爸直接教導,他常常跟我分享,自己過去的經歷,包括他年幼時,於情緒和性格上的考驗,藉此幫助我帶著智慧面對個人的考驗!不過,其實我也非常感恩和自豪,自己同時有著媽媽開朗、活潑、喜愛交流的一面!當我學習成為一位小領袖,鍛鍊有效的溝通時,媽媽喜愛表達的性格,便成為了我極大的支援和學習對象!同時,媽媽也讓我更享受人生的色彩,更珍惜身邊每一位弟兄姊妹,引導 channel 我以喜愛表達的性格,成為報恩、祝福人的方法!

媽媽,我衷心感謝您!感謝您從小教導我聖經的原則!感謝您,向我傳授您美好的性格,讓我能夠跟您和爸爸,一同在天國路上,努力奔跑、努力報恩、努力事奉神!

一起來 Follow 「Back To The Music」的YouTube 和Facebook 吧!讓你每星期第一時間享受最新作品!

Facebook:https://www.facebook.com/Back-To-The-Music-113965263802955
Youtube:https://youtube.com/channel/UCCiBnrJjlfUGgMwjx2RWgkA
Twitter:https://twitter.com/Backtothemusic7
Instagram:https://www.instagram.com/back_to_the_music_/

資料來源:
Riverflowing2012:Back to The Music 英文詩歌推介【Part of Me】—你是我的一部份


沒有留言:

張貼留言